Trening

Jak dać z siebie jak najwięcej podczas treningu i zawodów?

Istnieje kilka typowych motywujących rodzajów rozmów z samym sobą, których możesz użyć podczas zawodów. Oto kilka przykładów:

Negatywne mówienie o sobie

Wątpliwości / zmartwienia = „Mam nadzieję, że nic nie spieprzę” „Nie jestem wystarczająco dobry”

Wątpliwości = „Nigdy nie skończę w czasie” „Jestem w tym okropny”

Frustracja = „To mnie wkurza” „Dlaczego w ogóle próbuję”

Porównanie = „On jest lepszy za każdym razem” „Porusza się o wiele lepiej niż ja”

Pomocna lub pozytywna rozmowa o sobie

Uspokojenie / odprężenie = „weź głęboki oddech” „zachowaj spokój” „odpręż się”

Motywacyjne / zachęta = „Chodź, zróbmy to” „Wiem, że dam radę”

Skoncentruj się na teraźniejszości = „Skoncentruj się na wykonywanym zadaniu”

Uważam, że sama rozmowa instruktażowa wydaje się najbardziej korzystna. Instruując określone wskazówki ruchowe lub części ciała, dajesz sobie coś, na czym naprawdę możesz się skupić. Prawdopodobnie poprawisz swoją szybkość lub wydajność, zastanawiając się, jak sobie z tym poradzić.

Polecam coaching instruktażowy podczas pracy ze sportowcami i samodzielną rozmowę instruktażową dla sportowców.

Przed rozpoczęciem treningu zastanowiłbym się, jakie wskazówki byłyby pomocne dla każdego ruchu, który zrobisz podczas treningu.

Każdy z nas jest inny i inaczej reagujemy na określone słowa. Kluczem jest wiedzieć, jakie myśli ci pomagają, a następnie wdrażać je za pomocą silnego języka ciała, gdy robi się ciężko.

Przypomnienie: gdy tylko pojawi się myśl, która Ci przeszkadza, jest negatywna lub nieprzydatna – myśl, daj sobie bardziej pozytywne, ukierunkowane, efektywne myśli i wskazówki. Wymaga to ciągłej praktyki i wysiłku, a im częściej to zrobisz, tym łatwiej Ci będzie. Na niepomocną myśl odpowiadasz po prostu bardziej pomocną.

Oto lista pozytywnych, zachęcających opcji samodzielnej rozmowy, które mogą być dla Ciebie pomocne. Teraz masz listę, do której będziesz mógł się odwołać przed treningiem lub możesz jej użyć jako przypomnienia, co powiedzieć sobie, gdy zrobi się ciężko. Użyj tego, co rezonuje z tobą!

„Nie jest tak źle”

„Wykonywałem znacznie cięższe treningi”

„Muszę to zrobić”

„Wyzwania sa dla mnie dobre”

„Kiedy skończę, będzie wspaniale”

„Po prostu odpychaj”

„Jesteś silniejszy niż ten trening”

„Poruszaj się tak dobrze, jak potrafisz”

„Jedno powtórzenie na raz”

„Mogę to zrobić”

„To będzie tego warte”

„Im trudniej, tym większa nagroda”

„Nie poddawaj się”

„Wszystko jest możliwe”

„Jeśli jest trudno, to działa”

Ja wybieram się teraz po części Iveco. A Ty przy najbliższej okazji wypróbuj wyżej wymienione sposoby. Sam z nich korzystam, także polecam i zachęcam.