Motywacja

Jak się mniej niecierpliwić?

Odpocznij zamiast się stresować.

W ciągu całego dnia będziesz mieć pare chwil czekania.

Jesteś pięć minut wcześniej na spotkanie.

Jesteś w kolejce na poczcie lub w sklepie spożywczym.

Czekasz na swoją drugą połówkę w restauracji.

Korek.

Telefon do obsługi klienta.

Jako sportowiec będziesz mieć DUŻO momentów przestoju między wydarzeniami, opóźnieniami pogodowymi, zmianami w pogodzie itp. Im lepiej się dostosujesz, tym lepiej będziesz w stanie zregenerować siły.

Czasami czekanie może być postrzegane jako irytacja i zaczniesz odczuwać niepokój z powodu niedogodności. Możesz też potraktować to jako szansę na kilka minut relaksu.

Jeśli chcesz być bardziej spokojny i mniej zestresowany, chwile oczekiwania to idealny czas na ćwiczenie cierpliwości.

Kiedy sprawy nie idą po naszej myśli lub trwają dłużej niż oczekiwano, mamy skłonność do myślenia, że ​​coś zewnętrznego powoduje naszą niecierpliwość. To jest właściwie nasz pogląd na sytuację.

Kiedy czekasz… masz wybór. Kiedy zaczynasz czuć się sfrustrowany lub niecierpliwy, możesz wykorzystać ten czas.

Oto kilka rzeczy, które możesz wypróbować (a jeśli jesteś sportowcem, te praktyki poprawią twoją grę umysłową).

1. Przede wszystkim zacznij być wdzięczny.

Jeśli chcesz stłumić frustrację lub irytację, po prostu bądź wdzięczny. Pomyśl przynajmniej: „To może być dobra rzecz”. Potraktuj oczekiwanie jako okazję do uspokojenia się.

Nawet jeśli nie cieszysz się, że czekasz, pomoże Ci to spojrzeć na to z innej perspektywy jako na okazję, a nie jako niedogodność w Twoim harmonogramie. Rozważ wszystkie pozytywne rzeczy. Następnie wypróbuj jedną z poniższych strategii.

2. Ćwicz oddychanie.

Po prostu weź 5-20 głębokich oddechów, a poczujesz się znacznie lepiej, a oczekiwanie prawdopodobnie dobiegnie końca. Mi osobiście, ten sposób najbardziej pomagał, podczas częstych wycieczek z moim laptopem. Więc przez pewien czas częścią mojego tygodnia była naprawa laptopów i czekanie za moim działającym narzędziem do pracy.

3. Licz.

Czasami, stojąc w kolejce, zamiast chwytać telefon i przewijać media społecznościowe lub odpowiadać na SMS-y, po prostu zaczynam liczyć. Zagram ze sobą małą grę i zgadnę, ile sekund minie, zanim nadejdzie moja kolej.

4. Nic nie rób i rozluźnij napięcie ciała i twarzy.

Zobacz, jak możesz być spokojny. (Jest to szczególnie interesujące, gdy zdasz sobie sprawę, jak bardzo pośpieszni i zdenerwowani są inni wokół ciebie). Rozgość się, nic nie robiąc – to jest dobre.. Często zamiast robić coś dla zabicia czasu, po prostu nie ruszam się, może nawet zamknę oczy i całkowicie się zrelaksuję.

5. Bądź produktywny.

Jeśli czekając możesz zająć się czymś z listy rzeczy do zrobienia, może to być dobry pomysł. Możesz też zrobić listę, zająć się niektórymi rzeczami, które odkładałeś – staraj się coś zrobić. Weź głęboki oddech, a następnie pomyśl o jednej rzeczy, którą możesz zrobić w czasie oczekiwania. Ponownie, możesz mądrze wykorzystać ten czas, zamiast czuć, że został zmarnowany.

6. Wizualizuj.

Wykorzystaj czas na przemyślenie tego, co masz zamiar zrobić dalej i jak chcesz, aby to poszło. Wizualizuj, jak z łatwością pokonujesz przeszkody, wygrywasz, dbasz o to i jesteś dumny z tego, jak poruszasz się w przyszłości.