jedzenie-zdrowe-odżywianie
Dieta

Jakie jedzenie warto dodać do diety?

Niektórzy dietetycy uważają, że jedzenie to lekarstwo. Nie jestem pewien, czy chcę iść przez życie, za każdym razem jedząc rosół, ale zwracam uwagę na to, co wkładam do ust i jaki to ma wpływ na mój organizm. W rezultacie przez lata wyeliminowałem z posiłków wiele produktów, ale z tego, co zrezygnowałem, nadrobiłam zdrowszymi dodatkami.

  1. Buraki

Buraki zawierają duże ilości azotanów w pożywieniu, które organizm przekształca w tlenek azotu. Ta cząsteczka rozszerza naczynia krwionośne, obniżając ciśnienie.

Możesz jeść więcej buraków w swoim życiu, przygotowując posiłki, takie jak wegetariański gulasz, który często je zawiera. Jednak upewnij się, że myjesz zęby po posiłkach, ponieważ ten warzywko korzeniowe może pozostawić brązowawą plamę na zębach, jeśli pozostawisz ją na szkliwie.

  1. Orzechy brazylijskie

Jeśli masz sezonowe zaburzenie afektywne, prawdopodobnie odnotowujesz każdy pojawiający się znak wiosny. Możesz jednak zastosować środki żywieniowe, aby złagodzić objawy depresji.

Cynk i selen pomagają złagodzić depresję, często równie skutecznie jak leki na receptę. Pojedynczy orzech brazylijski zawiera zalecaną dzienną dawkę selenu na cały dzień, a jednocześnie dostarcza solidną dawkę pozostałych dwóch minerałów.

  1. Imbir

To zioło korzeniowe zawiera kilka składników o właściwościach przeciwdrobnoustrojowych, które wzmacniają odporność. Świat nadal ogarnia pandemia – któż nie mógłby użyć w swojej diecie większej ilości dobrodziejstw niszczących zarazki?

To zioło korzeniowe również ujarzmia zdenerwowany brzuszek, podobnie jak kilka innych substancji.

Lepiej zaparzyć sobie filiżankę herbaty imbirowej lub ssać kandyzowany kawałek, aby uzyskać efekt trawienny. Niektórzy ludzie żują sam korzeń – jest trochę ziemisty, ale nie jest nieprzyjemny ani niebezpieczny, jeśli zostanie połknięty. Sprawdź blog o samochodach i ciesz się nową dawką wiedzy o motoryzacji.

  1. Kurkuma

Kąpałbym się w kurkumie, gdybym mógł – niestety nie podobało mi się, że moja ostatnia kąpiel w herbacie pozostawiła żółte plamy w mojej wannie. Jednak to zioło korzeniowe jest boskim środkiem przeciwzapalnym zarówno do użytku wewnętrznego, jak i zewnętrznego.

Kurkuma zawiera kurkuminę zwalczającą stany zapalne – możesz zwiększyć jej biodostępność o 2000%, dodając czarny pieprz do piperyny. Przyprawa pojawia się w wielu indyjskich potrawach, ale surowego korzenia można użyć w herbacie.